Spreekuur

Het spreekuur is bedoeld om cliënten van de rechtswinkel begeleiding te geven in zaken die daarvoor geschikt zijn. Op deze manier kunnen we efficient en duidelijk met u communiceren. Wij geven aanvullende informatie waar nodig, adviseren u zo goed mogelijk of verwijzen wij u door naar een andere instantie.

Afspraak maken

Hoe kom ik op jullie juridisch spreekuur?

Aanvraag opsturen

Niet alle zaken zijn geschikt voor het spreekuur. Als u het contact formulier hebt ingevuld bepalen onze mederwerkers of we de zaak telefonisch of in het spreekuur willen bespreken

Contact opnemen

We nemen na overleg contact met u op. We zullen de zaak telefonisch of via mail duidelijk bespreken zodat u precies weet wat u moet meenemen

Het spreekuur

We zien u vervolgens op het spreekuur. U moet ervoor zorgen dat u alle nodige documenten meegenomen hebt (we zullen u laten weten welke documenten dat zijn)

Na het spreekuur

Het is mogelijk dat u na het spreekuur nog aanvullende informatie of advies krijgt. Verneemt u niets? Neem dan even telefonisch contact op.

Wat zijn jullie openingstijden?
Dinsdag 10:00-13:00 (alleen via mail of telefonisch) en woensdag 10:00-13:00.
Hoelang duurt het voordat mijn vraag wordt beantwoord via de mail?
Wij streven ernaar om binnen een week uw vraag te beantwoorden. Bij wat complexere vragen kan het langer duren.
Wanneer is het inloopspreekuur?
Op woensdag van 10:00-12:00.
Welke gegevens moet ik meesturen?
Stuur zoveel mogelijk feiten en relevante documenten op. Denk daarbij aan: contracten, facturen en correspondentie.
Kan ik ook binnen komen lopen?
Dit kan op woensdag van 10:00 tot 12:00 bij het participatiecentrum in Crooswijk.

Stichting Rechtshulp Rotterdam

Wij willen een maatschappelijke meerwaarde creëren
en focussen daarom op deze kernpunten:

Recht voor iedereen

Wij helpen mensen met problemen in verschillende rechtsgebieden.

Gratis juridisch advies

Wij zijn studenten die werken
op een vrijwillige basis, er zijn
dus geen kosten aan verbonden!

Maatschappelijk gericht

Staan open om iedereen
te helpen van klein tot groot
(juridisch) probleem.

Laagdrempelig

Geen ingewikkelde aanmeldprocedures,
neem eenvoudig contact op.
Je zit nergens aan vast.

Heeft u behoefte aan gratis juridisch advies?

Stuur ons een bericht. Vul het onderstaande contactformulier in of neem contact met ons op via het telefoonnummer 06-21860619. Dan krijgt u een advies op maat.
Ook kunt u langskomen bij onze inloopspreekuren op vrijdag bij het participatiecentrum in Crooswijk, wij raden u wel aan eerst een afspraak te maken.

Ondersteunende Partners

Wij staan altijd open voor samenwerkingen. Bent u geinteresseerd neem vooral contact met ons op!